Sunday 22 February 2015

Accounting oh Accounting


Aku student Diploma in Accounting. sekarang ni sem last. So, pelajaran makin lama pon makin susah. Well, ini la adat education. Makin tinggi kita belajar, makin susah pelajarannya. But, its okey. Bila niat kita betul, In Sya Allah dipermudahkan. Golongan veteran pernah kata, "bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian."

 Tak rugi beb belajar ni, ilmu kita pon makin bertambah. And ilmu yang ada ni la jugak yang menjadi faktor utama untuk survive dengan kehidupan yang semakin berliku ni. Itu pentingnya ilmu.

Oke. Actually, aku just nak cerita je pasal subjek account. Apa yang aku rasa sepanjang aku hadap dengan account. Sebelum aku menyimpang daripada tajuk. Eloklah aku straight to the points.

Aku minat account sejak form 4 dulu, minat memang minat tapi, aduhai. Tak pernah nak score A. Susah gedabak. Haha. Adus!

Tapi its okey. Itu bukan penghalang untuk aku terus berjuang dalam bidang accounting.

Buktinya, sekarang aku still belajar lagi dalam bidang accounting. 

Wuuu mula-mula senangnya, Alhamdulillah. Lama-lama makin menjadi susahnya, Naudzubillah. Susah kot. Siapa je nak hadap kesusahan dan kekusutan hari?

Tapi tape. Alang-alang menyeluk perkasam, biar sampai ke pangkal lengan. Ecewah.

Sem ni aku target A untuk accounting. Thats mean start from now I must do the best for this subject to score the high mark.

Hopefully target aku kali ni tercapai la. Tak merasa lagi A time diploma ni. Ayoyooo.

Accounting oh accounting, be nice to me okey?

No comments:

Post a Comment